2011-10-18

om val




Jag sitter hemma och funderar på val. Försöker välja foton som sedan på något sett ska hänga i, från, till min struktur. Hur? Hur gör man det valet? Hur berättar man om sig själv, om sin identitet? Allting är jag, allting skulle kunna berätta något om mig. (Tack Gud att jag i alla fall kan välja flera.)

Jag har funderat på att slumpa. Inte för att slappa och komma undan det svåra valet, utan för att det vore ett intressant experiment i sig; att slumpa i arkiven och sedan berätta de historier som kommer upp. Är inte det också en tänkärd metafor? Slumpen som spelar så stor roll i våra liv. Det vore nästan förmätet att sedan välja själv vilket arbete slumpen gjorde bäst, vilka människor jag mest uppskattade att slumpen sände i min väg. Val, val, val. Allt är val.

Och som alltid när jag arbetar med detta är jag så tacksam för allt som hänt ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar